Home Blog

Dagwaarde van een auto bepalen

Gepost op 19-03-2012 door Mart in Autokosten, geldzaken
Leuke auto occassion gezien en wilt weten wat je huidige auto waard is bij inruil? Dan is er goed nieuws. Automobilisten krijgen voor het eerst sinds jaren meer geld terug voor hun oude auto als ze deze inruilen. Afgelopen jaar is de inruilwaarde 5 tot 7 procent gestegen.


Taxatie via internet 

Een taxatie kan ook via internet, maar ook bij een van de vele BOVAG erkende garages is het mogelijk de dagwaarde van een auto te laten bepalen.

Er zijn meer dan 3.000 onafhankelijke autobedrijven die lid zijn van BOVAG. Verspreid over heel Nederland.


Rijschool kiezen: waar moet je op letten?

Gepost op 19-03-2012 door Mart in Autokosten, geldzaken
Het rijbewijs halen, dat wil haast iedereen. Elk jaar doen honderdduizenden kandidaten examen bij het CBR voor het autorijbewijs. Wees kritisch bij het kiezen van een rijschool. Het is natuurlijk zonde om je getunde bolide straks in de vangrail te parkeren...en goede rijopleiding is een veilige basis voor de rest van je leven!

De ene rijschool geeft veel meer ´waar voor je geld ´ dan de andere. Wij geven je enkele tips:

Hoeveel kandidaten slagen bij de rijschool waar jij wilt gaan rijden?

Iedere rijschool krijgt daarvan jaarlijks een overzicht van het CBR.

Maakt de rijschool bij de rijlessen gebruik van een instructiekaart?

Op zo'n kaart wordt de voorgang van de rijopleiding bijgehouden.


Bredere bumpers, auto tuning op zijn best

Gepost op 19-03-2012 door Mart in Autostyling, Spoilers en bodykits
Carstyling met auto bumpers. Bumpers zijn gemaakt van ABS of polyester. Polyester heeft als voordeel dat het gemakkelijk te bewerken is en eenvoudig te repareren valt als je schade hebt.


Bumpers en luchthappers 

Als je met je auto wilt opvallen tussen de rest van het verkeer ontkom je er niet aan om de buitenkant iets opvallends aan te brengen.

Met een voorbumper alleen kom je er niet meer. Combineer een bmw bodykits, opel velgen, impreza scoop of een renault airsplitter bij je bumper! Ga er maar vanuit dat deze voorbumper op een Porsche niet enkel voor de sier is: meer downforce = harder door de bochten!


Het visitekaartje van je auto: bumpers.

Bougies voor in auto's, hoe kouder hoe beter!

Gepost op 18-03-2012 door Mart in Motortuning, Motorblok
Een van de belangrijkste onderdelen van het ontstekingssysteem van een verbrandingsmotor met benzine of gas als brandstof is de bougie.


Bougie lezen?


Bougies lezen is een goede gewoonte om aan te leren. De bougie kan namelijk het volgende over de auto motor vertellen, olie verbruik, temperatuur, ontsteking (de timing en werking van deze) en brandstof verbruik. 

De aanslag op een bougie zegt een hoop of de motor daadwerkelijk 'soepel' loopt. Roetneerslag is wat je niet wilt zien op een bougie...Wij geven je op deze pagina wat tips.


Bij het betere tuningswerk zijn 'koudere' bougies noodzakelijk.

Green Storm luchtfilter: beste koeling, meeste pk's

Gepost op 18-03-2012 door Mart in Motortuning, Motorblok
Montage van een open luchtfilter heeft vele sportieve voordelen. Nadeel van open luchtfilters is dat deze warme lucht uit het motorcompartiment aanzuigt. Gevolg is dat er vermogensverlies optreedt. Een Green Storm luchtfilter heeft dit nadeel niet!

Voordeel Green Twister Storm

In plaats van slechts gedeeltelijke afscherming gaat de Green Twister een stap verder. De naam vermoed dat er een propeller in verwerkt zit maar dat is niet zo. B ijkomend voordeel is dat de er minder er kans op vervuiling van het filter bestaat. Bij een 'vrije' openluchtfilter, zie plaatje hier boven, kan er viezigheid, vet en olie op het filter komen. Ook hier heeft de Storm Green Filter geen last van.


Rechtstreeks op de lucht ingang: efficiëntere koude luchttoevoer is er niet!

Meterhouders: in een oogopslag je motorwaarden!

Gepost op 18-03-2012 door Mart in Interieur, Metersets en instrumenten
Als je je auto motor getuned hebt, of je hebt plannen daarvoor is het raadzaam om eens over aanvullende metersets na te denken. Naast het feit dat de meters belangrijke motor-informatie geven, staat het ook nog eens strak.

Metersetshouder

Als je meters wilt gaan inbouwen is het raadzaam van te voren na te denken waar je meter(s) wilt gaan plaatsen. De meest voor de handliggende plekken zijn langs het raamstijl en op of in het middenconsole.

3 voudige meterhouder

In deze meterhouder kun je 3 meters inbouwen. Let dan wel op de diameters van de tellers. De meest gangbare meter-maten zijn 52MM en 60MM en worden vaak op de raamstijl gemonteerd


Meterhouderset voor 3 meters. Montage gaat op raamstijl.

Informatie over handremsloten als autobeveiliging

Gepost op 17-03-2012 door Mart in Autobeveiliging, stuursloten en handremsloten
Iedereen heeft het wel eens meegemaakt dat zijn of haar auto is gestolen. In Nederland ontkom je daar haast niet aan. Tevens wordt er vaak ingebroken in auto's.
Laat niets zichtbaar liggen

Als er niets zichtbaar in uw auto ligt, kan het er ook niet uit worden gehaald. Neem radiofrontjes dus altijd mee. Laat geen laptops of mobiele telefoons in de auto. Ook geen navigatiesystemen. Leg ook geen jas op de achterbank. Maar berg deze op in de achterbak. Zo voorkomt u al snel inbraak in uw auto. Als het om een dure auto gaat kan de verzekeringsmaatschappij je verplichten een voertuigvolgsysteem in te laten bouwen


Achterlichten en autoverlichting, via LED helder(der)

Gepost op 17-03-2012 door Mart in Autoverlichting, Xenon en led verlichting
Omdat LED lichten de zeer gunstige eigenschappen hebben om veel meer licht te produceren, om veel minder stroom te verbruiken.

Langere levensduur

waar nog eens bijkomt dat zij ook beter bestand zijn tegen hogere stroompieken en over een levensduur beschikken die vele malen hoger ligt dan bij een normale lamp zie je deze steeds vaker ook in de achterlichten verschijnen.

Upgrade achterlichten

De enige originele hella ombouwset met twee achterlichten en alle benodigde montage- en bevestigingsdelen.


LED lampensets & 'GT-R' lampen

Meet motordata & autodata via G Tech meters

Gepost op 16-03-2012 door Mart in Motortuning, Turbo en toebehoren
Altijd al de prestaties van je auto willen meten? een G Tech Meter maakt het mogelijk, zonder veel ingewikkeld gedoe analyseer je veel interessante motordata, acceleratietijden, remweg en nog veel meer!
G Tech meters

Als 'die hard' tuner zul je smullen van de tuning meters van G Tech.

Via een eenvoudige plug and play montage, voeding gaat via het sigaretten-aansteker, kun je direct al motordata gaan verzamelen.


De G- tech EGS brengt auto data binnen handbereik .
Banden cuppen = onregelmatige zaagtandslijtage
Gepost op 16-03-2012 door Mart in Banden en velgen, Banden
Het cuppen van banden is een onregelmatige zaagtandslijtage rond de gehele band op één of beide schouders. Autobanden die cuppen geven daarbij een naar geluid dat vergelijkbaar is met een defecte wiellager. Het cuppen van banden kent verschillende oorzaken. Het is daarom belangrijk je autobanden regelmatig te laten controleren.

Oorzaken banden cuppen

Het cuppen van autobanden kent diverse redenen. Het is heel belangrijk de juiste gebruiksomstandigheden van je banden hierbij toe te passen.

De voornaamste oorzaken voor het cuppen van banden zijn: verkeerde wieluitlijning, niet de juiste bandenspanning, verkeerd gebruik van de banden en de bandkeuze. Vaak is het dus niet een aspect, maar is het een combinatie van. Laten we deze aspecten eens nader onderzoeken. 

Overduidelijk cuppende autobanden
Voorkom en verhelp piepende remblokken zo!
Gepost op 16-03-2012 door Mart in Remmen, Remmen onderhoud
80% van piepende remmen wordt veroorzaakt door onjuiste montage of het niet goed inremmen van de je nieuwe remmenset. Lees hier hoe je de remmen weer piepvrij maakt.


Piepende remmen

Ga bij een rally kijken en dan hoor je pas echt wat piepende remmen zijn. Prestaties gaan daar voor comfort.

Rustig de tijd nemen om het zaakje in te remmen is er niet, dus hoor je regelmatig 'hiieeeehhh' herrie van de remmen afkomen. Op de openbare weg is dat een andere zaak, daar is het vervelend. Rijd niet te lang door als de remmen aan het piepen zijn. Ze worden er nl. niet beter van!


Piepende remmen? Laat deze dan direct controleren.
Auto interieur een carbon look geven
Gepost op 16-03-2012 door Mart in Interieur, Auto interieur
Met onze dashboard stylingsproducten geef je een standaard auto dashboard een strakke tuning race look. De prijzen vallen tegenwoordig reuze mee. Er zijn diverse stylingssets, die je prima zelf kan monteren!


Carbon look maken

Het mooie van carbon look folie, is de mogelijkheid om mensen voor de gek te houden, met een carbon patroon onder de zeer hoge glans van de folie.

Tribals & deurstickers

En daarna maak je je auto nog kompleter door het aanbrengen van tuning-stickers op de auto Helemaal in zijn nu ook de zgn. deurstickers. Stel zelf je eigen combinatie van tuninglogo's samen!


Een carbon uiterlijk kan je zelf maken.
Doorgebrande auto zekering zelf vervangen
Gepost op 16-03-2012 door Mart in Caraudio, carkits en navigatie
Auto zekeringen voorkomen schade aan de elektronische systemen in de auto. Als een zekering doorbrandt heeft er kortsluiting en/of overbelasting plaatsgevonden. Geen nood, je kan een zekering van je auto vervangen m.b.v. ons stappenplan.


Auto zekering 


Voor alle elektronische apparaten in je auto is een zekering aanwezig. Voor je autoradio, ramenwissers, maar ook elektrische ramen.

Storing vinden

Als een van deze het opeens niet meer doen kun je de zekering kastje openen. Daar kun je misschien de oorzaak vinden. Maar waar moet je dan naar kijken?


Zekeringendoos van een auto.
Compressietest geeft conditie van motor weer
Gepost op 16-03-2012 door Mart in Onderhoudsbeurt, doe het zelf
Om een idee te krijgen in de conditie van een motor kun je een compressietest laten uitvoeren. Bij een goed blok is de druk in de cilinders hoog. Als er slijtage is opgetreden zal de compressiemeter dus minder druk weergeven. Op deze pagina een uitleg over hoe je zelf de compressie kunt doen.


Compressietest


Om een motor zijn volle vermogen te kunnen laten leveren moet de juiste compressiedruk aanwezig zijn. De ideale waardes worden door de fabrikant ingesteld.

Een motor presteert enkel als de cilinder niet lekt. De pakkingen en zuigerveren moeten de boel goed luchtdicht houden. Als dit niet het geval is kunnen een of meerdere cilinders hun werkt niet optimaal doen.


Compressietest: meet de conditie van de motor
Menutuning-gids.nl
Informatie
Sitemap | Cookies | Disclaimer © Copyright 2005 - 2024 Tuning-gids.nl