Als 'die hard' tuner zul je smullen van de tuning meters van G Tech.
Via een eenvoudige plug and play montage, voeding gaat via het sigaretten-aansteker, kun je direct al motordata gaan verzamelen.
Met de G-Tech metingen gaan via een on-road dynometing. Je hoeft dus niet meer naar/op een rollenbank. Spaart je kosten en geld!
G-tech heeft het gat tussen een simpele meter en een data verzamel systeem gedicht. Met een druk op de knop ligt de verzamelde data voor je neus.
Nu kunnen 'gewone' tuners gebuik maken van informatie dat voor kort alleen beschikbaar was voor de racewereld.
1) acceleratie
2) Toeren (RPM)
3) PK's
4) Koppel
5) G-krachten
6) 0-100 tijd
7) Kwart mijl & eindsnelheid
8) Remafstand
9) nog veel, heel veel meer!
De SS is eigenlijk alleen voor sprinten bedoeld. Deze heeft een aanzienlijk kleiner geheugen, grootste nadeel is dat je deze niet kan aansluiten op je PC.
Je kunt dus niet data versturen of grafieken jouw automerk forum posten, en dat wil je natuurlijk wel, toch?!
Het zgn. Adaptive Alarms is een waarschuwingssyteem, het houdt bepaalde vooraf ingestelde waardes in de gaten. Lage oliedruk, motor temperatuur, enz.
Wat er ook op de EGS getoond wordt, zodra een van de vooraf ingetelde waardes overschreden wordt zal er een waarschuwing getoond worden. Met de oplossing, dit kan een motorblok besparen!De RR heeft een Flash geheugenkaart van 2MB. Daar kun je 2 uur data mee oplsaan. Via de meegeleverde kabel download je de data op je PC en kun je sessie's, circuit rondjes en sprints met elkaar vergelijken.
Je kunt 4 verschillende auto's in de RR opslaan. 1x de auto instellen is voldoende. Daarna verwissel je de RR van auto en kun je de andere auto gaan meten.
De EGS, EGS expandable gauge system, kenmerkt zich door een andere vormgeving dan haar voorgangers.
Het ophaningssysteem leent zich beter voor permanente ophaning. Hij is ontworpen om onder trillende omstandigheden en hoge temperaturen te werken.
Dit is met kop en schouders de beste van de 3 meters. Waarom? Leesonderstaande eens...
Shift lights komen uit de F1 en zijn bedoelt op je reactie tijd te verbeteren. Op deze manier schakel je alleen op het uiterste en/of beste moment. Dit kan vooraf ingesteld worden. Dit maakt het ook gemakkelijker om te 'short shiften'. Short shifting wordt vaak gedaan in endurance races om de aandrijf lijn te sparen. De lampjes kunnen gedraaid worden op de teller, vanuit elke positie heb je goed zicht.
Niet te verwarren met een Short shift kit op het bestaande schakelsysteem. Dit zorgt er nl. voor dat de afstand die de pook moet afleggen kleiner wordt. Dit geeft het gevoel directer te schakelen, echt sneller schakelen zul je niet doen.
Via het On Board Diagnostics systeem krijg je toegang tot informatie tot zeer specifieke informatie, gevorderde tuners zullen hier van smullen! O.a. ontstekingstijden, gaspedaal positie, lucht inlaat temperatuur en waterdruk en nog veel meer. Alle standaard foutcodes worden getoond in het Engels zoiets als 'cylinder no. 6 misfire'.
De EGS heeft 8 ingangen om meters aan te sluiten. digitaal of analoog. Turbo druk op een aparte meter? Oliedruk op een apart? Het kan allemaal. de interface is super eenvoudig, binnen enkele minuten zal de EGS het apparaat herkennen en uitschalen. Als je wilt kun je banden temperatuur, differentieel temperatuur, uitlaatgas temperatuur, de mogelijkheden zijn legio!
Montage meterset
Niemand staat te wachten op het boren van gaten in het dashboard. Via 3 zuignappen monteer je de meter rotsvast. De aluminium constructie zorgt voor een licht en sterk ophanging systeem. Er kan 150kg aan hangen! Bestellen kan je bij techpro.com
G-TECH/Pro EGS Expandable Gauge System
G-Tech: heel veel meer dan een grote toerenteller!