Eerst een korte intro: de belangrijkste functie van het kleppendeksel is het afdichten van de bovenzijde van de motor.
Het vormt één geheel met 't inlaatspruitstuk. Daarnaast is er een carter ontluchtingsklep. De laatste kun je trouwens upgraden via een open carter filter
Via een hittebestendige spuitbus die speciaal voor het behandelen je motorblok is ontwikkeld kun je meteen aan de bak.
De lak kan tegen de motorhitte en tegen bezine en chemicaliën.
Als je van 'Bling Bling' houdt heb je mazzel; er is ook een chromen lak.
Verf heeft dezelfde eigenschappen als de spuitbus variant. Zal het zelfde eindresultaat bieden, maar heeft als grote voordeel dat 't simpeler aan te brengen is.
Met verf heb je het aanbrengen meer onder controle. Zelfde spul kun je ook mooi op je remklauwen verfen!
1) Draai de moeren van het kleppendeksel los Kleppendeksels in dezelfde kleuren als je luchtslangen!
2) verwijder de bougiekabels & deksel Denk er om dat je de koppakking niet beschadigd.
3) De deksel ontvetten en goed opschuren. Nogmaals ontvetten en daarna kun je gaan spuiten of verfen.
Daarna kan je ook Samco slangen in dezelfde kleur monteren. Gekleurde bougiekabels zijn er ook voor je!
Als je geen verf aan je handen wilt hebben kun je de deksel ook laten behandelen. Je kunt ook een voor een carbon-variant gaan? Staat wel stoer naast je carbon style inductiekit. Check de site van biesheuvel.nl eens.
Als je het echt supergoed wilt laten doen zul je je de deksel moeten laten poedercoaten. Verf behoud zijn kleur tegenwoordig wel. Maar (pas na jaren!) op den duur zal het los komen te zitten. Hoe goed je voorbehandeling ook was.