Zoals bij zo veel tunings materiaal komt deze ook uit de racerij. Doordat je motor warm wordt gaan motorolie en gassen zichzelf afscheiden.
Als de carter geen ontluchting zou hebben knallen al je keerringen uit met motorblok. De druk wordt simpelweg te groot.
1) minder hete lucht in het inlaatsysteem
2) geen olieresten blijven in het blok achter.
1) meer vettigheid in motorruimte
2) olie opvang maatregel?
Deze is discutabel, via het filter komen er o.a. hete oliedampen uit het motorblok. Dit is niet optimaal voor het milieu. Er zijn verhalen bekend dat APK keurmeesters hierop een auto afkeuren.
Dit gebeurt echter zelden. De oplossing is het plaatsen van een oil catch can.
Een oil catch can zorgt ervoor dat overtollig olie, vocht in de carterdampen worden opgevangen, waardoor het injectiesysteem wordt ontzien van evt. schade.
Het tankje houd je motor schoon, handig als je extreme prestaties van je motorblok wenst. Tevens een eyecatcher voor onder de motorkap.
De Catch Can wordt geleegd door het aftap mechanisme. In de parktijk zal de opgevangen vuiligheid en olie meevallen.
Bijkomend voordeel is dat de warme motordampen ook meteen kwijt bent, handig want (te) warme motor presteert niet optimaal. K&N is een goed merk.

Turbotimer
Een turbo timer laat je turbo optimaal afkoelen
Rollenbank meting
Rollenbank berekent het krukasvermogen van een auto
Bougiekabels
Slechte bougiekabels zorgt voor mindere prestaties
G-tech meter
Meet motordata & autodata via G Tech meters
Sport katalysator
Sport katalysator haal meer vermogen uit je uitlaat!