Home Blog

Archief voor 'Remmen'

Keramische remmen voor extreme remvertraging

Gepost op 07-03-2012 door Mart in Remmen, Remblokken en remschijven
Als je echt G-krachten wilt voelen tijdens het remmen kom je al snel uit bij keramische remmen. Deze presteren aanzienlijk beter dan stalen remmsets. Grote nadeeel is de (nu nog) hoge prijs, maar wij hebben wellicht een gulden midden weg advies voor je!


Keramische remmen

Voorals nog alleen op dure sportauto's als Bugatti en Ferrari.

Audi is bezig met haar duurdere auto's uit te voeren met dit soort remmerij, op termijn zal dit soort remmen zijn weg vinden naar elk automerk.

Vanoudsher loopt de tuningwereld voor op, dus ga er maar van uit dat je betaalbare sets binnen afzienbare tijd kunt kopen!


Carbon keramische remmen, nu nog alleen op dure auto's...

Goed inremmen verlengt levensduur auto remmen

Gepost op 03-03-2012 door Mart in Remmen, Remmen onderhoud
Goed inremmen is van essentieel belang. Of je nu een nieuwe big brake kit gaat nemen of of alleen nieuwe remblokken en/of nieuwe remschijven hebt gekocht . Na goede 'inwerkperiode' zal je remmerij langer meegaan. Ook het pedaal gevoel zal verbeteren.

Inremmen: doe het goed!

Het is natuurlijk zonde van je geld als je een dure remmen-upgrade hebt gedaan en vervolgens niet de optimale werking uit de stoppers haalt. Door een goede inwerkperiode haal je meer uit je autoremmen.

Nieuwe remmen inrijden

Als er nieuwe blokken en schijven op de 'ride' zitten is het zaak deze op de juiste manier te laten wennen.


Inremmen doe je op een rustige weg.

Rembalans: de meeste remkracht op de voorremmen!

Gepost op 02-03-2012 door Mart in Remmen, Remmen onderhoud
Voor de de ciruitrijders zal het bekend in de oren klinken, het aanpassen van de rembalans van de auto. Via de rembalans wordt het mogelijk het remgedrag van de auto volledig aan te passen. Met name in natweer condities is het instellen van de rem-balans zeer wenselijk.


Rembalans


Als je zelf de remverdeling gaat aanpassen zit je in 95% van de gevallen in een race,- of rally auto.

Een coureur voelt zelf het beste waar de meeste remkracht heen moet. Via een draaiknop kan de verdeling simpel aangepast worden. In droge weers condities is het noodzakelijk zoveel mogelijk remdruk op de voorste wielen te hebben.


Rembalans staat bij droog weer eigenlijk alleen op de voorwielen.

Remwegverkorting van 4 meter bij 80km per uur!

Gepost op 06-02-2012 door Mart in Remmen, Remmen verfraaien

Je kent het wel; je rijdt op een opstopping af en iedereen gaat opeens vol in de remmen. Niet ondenkelijk dat er dan iemand niet goed oplet en voor dat je het weet heb je een kop-staart botsing.


Achterliggers

Niet alleen in bovenstaande voorbeeld bestaat de kans op een kop/staartbotsing. Ook voor het stoplicht, of als het zicht slecht is heb je te maken met een vergrote kans op een aanrijding. Via de Brake Alert laat je achterliggers duidelijk zien hoe hard jij remt. Hoe harder je remt hoe sneller het 3e remlicht gaat flikkeren. Hierdoor is de kans groter dat de achterligger je eerder ziet en dus voorkom je een potentiele aanrijding...


Laat zien dat je hard remt!
Remklauwen upgrade: remklauw facelift of big brake kit!
Gepost op 03-02-2012 door Mart in Remmen, Remblokken en remschijven
Een beetje tuner heeft behoorlijke remklauwen nodig om al die extra paardenkrachten te kunnen beteugelen. Een big brake kit is het summum op het gebied van remmen! Ben je nog wel eventjes aan het sparen voor die prijzige big brake kit? Geef je remklauwen nu alvast een leuke facelift met remklauw covers!


Remklauwen

Als je grotere remklauwen hebt, dan heb je meer zuigers (pots). Er zijn 2-pots, 4-pots, 6-pots en 8-pots remklauwen. Hoe meer zuigers je hebt, hoe groter de remschijven die je kunt monteren. En dat betekent uiteraard een flinke boost voor je rem-performance. Het is echter meestal geen optie om alleen de remklauwen te vervangen, omdat de remschijven dan waarschijnlijk niet meer passen.

Wil jij echt het allerbeste? Kies dan voor een professionele (en prijzige) big brake kit. Een tikkeltje te duur? Ga dan voor een imitatie en monteer een strakke remklauw cover set! Remklauw covers worden ook wel brake caliper covers genoemd. Hiermee geef je je wieltjes een snelle en uiterst goedkope facelift!


Dure Brembo remmen? Nee, dit zijn brake caliper covers!

Rembekrachtiger: versterkt 3 a 4 keer de remdruk

Gepost op 02-02-2012 door Mart in Remmen, Remmen onderhoud
Het remsysteem van een auto bestaat uit circa 11 aspecten. Hier lees je alles over autoremmen. We zoomen nu verder in op de rembekrachtiger. Wat, en vooral hoe werkt het rembekrachtiging systeem van een auto?

Rembekrachtiger 

Na een kijkje onder de motorkap vind je de rembekrachtiger snel. Het is het zwarte ronde geval dat aan het einde van het motorblok.

Via een stang staat deze in verbinding met het rempedaal. Rem bekrachtigers zijn aan het schutbord gemonteerd. Het schutbord is de afscherming tussen het motorcompartiment en de binnenkant van de auto. Zonder rembekrachtiging wordt remmen loodzwaar!


Zonder rembekrachtiger wordt remmen ondoenlijk.

Trommelremmen verven, race look voor weinig €'s!

Gepost op 02-02-2012 door Mart in Remmen, Remmen verfraaien

Vooral kleinere 'bommetjes opwielen' zijn vaak uitgevoerd met een trommelremsysteem op de achterwielen. De voorwielen worden wel geremd door schijfremmen. Van die roestige trommelrem wordt je niet vrolijk, dus ga je de trommel verven. Met onze tips gaat dat helemaal goed komen!


Trommelremmen verven

Vaak zien de trommels er na verloop van tijd grijs en grouw uit. Zonde, met een likje verf maak je er zo wat mooi's van!
Bij trommels is gelukkig geen demontage nodig. Krik de achterkant op, zet er assteunen onder en haal de wielen eraf Ga nu aan de slag met de staalborstel en schuurpapier (om het oppervlak glad te krijgen). Spuit daarna de remmenreiniger op en wrijf alles goed schoon.


 


Trommelrem verven wordt vaak niet gedaan: jammer!
Menutuning-gids.nl
Informatie
Sitemap | Cookies | Disclaimer © Copyright 2005 - 2024 Tuning-gids.nl