Home Banden & velgen Autobanden pomp

Zelf thuis autoband oppompen? 12V of met de voet?

Brand je 'lage bandenspanning' lampje op het dashboard? Zie je dat een te weinig lucht heeft? Gaat het sturen zwaarder? Dan moet je lucht bijvullen. En jij maar elke keer naar een benzinepomp rijden. Wist je dat je met een autobandenpomp ook gewoon thuis je banden kunt oppompen? Wij helpen je de beste autopomp kopen: wordt het een voetpomp of 12V compressor? Welkom bij de ultieme koopgids!



Zelf thuis autoband oppompen

Last van lage bandenspanning? Geen zorgen. Je kunt je banden makkelijk zelf oppompen met een voetpomp of 12V compressor. Gewoon thuis. Een autobandenpomp kopen is dus absoluut een aanrader voor iedere automobilist. Welke optie voor jou de beste is weet je na het lezen van dit artikel. We hebben een paar autobandenpompen met elkaar vergeleken en hebben zo een ultieme koopgids voor je samengesteld. Zo kun jij weloverwogen de keuze maken die het best bij jou past. De kosten vallen mee, het pompje verdient zichzelf dubbel en dwars terug. En is bovendien multifunctioneel.

bandenpompen auto
12V of toch met de voet?


Wat is bandenspanning?

De lucht in een autoband zorgt voor druk of spanning. Minder lucht betekent een lagere spanning. Met de tijd ontsnapt er lucht uit een band en dus moet je hem regelmatig controleren en bijvullen. Er zijn twee manieren waarop bandenspanning gemeten wordt: in kg/m2 (of Psi: pounds per square inch) en in bar. Meestal worden beiden gebruikt in de handleiding van je auto, zodat je aan de hand daarvan je bandenspanning kunt meten. Vaak wordt ook de bandenspanning weergegeven voor wanneer je met 2 of 4 personen en/of bagage in de auto zit. 



Hoe controleer ik de bandenspanning?

Je kunt de bandenspanning controleren met een losse spanningsmeter of met een autobandenpomp met ingebouwde spanningsmeter. Ga eerst na wat de gewenste bandenspanning voor jouw type auto is. Draai vervolgens de dop van een ventiel, plaats de spanningsmeter hierop en lees de druk af. Is de bandenspanning te hoog? Laat dan wat lucht ontsnappen. Is de spanning te laag? Vul dan juist bij.


Voetpomp auto: verleden tijd?

Het zij je vergeven als je denkt dat een voetpomp voor de auto verleden tijd is en plaatsgemaakt heeft voor een 12V compressor. Toegegeven, een 12V compressor kost je minder inspanning. Zeker als je een platte autoband volledig moet oppompen. Toch is een voetpomp handiger voor alle keren dat je de banden maar een klein beetje moet oppompen. In de tijd dat je namelijk de 12V compressor gebruiksklaar gemaakt hebt, had je ook de banden alweer op de juiste spanning kunnen brengen met je voetpomp. Bovendien heb je geen snoeren. Plus, een voetpomp kun je ook nog eens gemakkelijker voor andere doeleinden gebruiken: een voetbal of bijvoorbeeld opblaasbare boten.

bandenspanningsmeter auto
En los metertje is nauwkeuriger dan de meter van de bandenpomp bij het tankstation!

Waarom zou je zelf thuis autobanden oppompen?

Mogelijk ben je gewend naar de bezinepomp te rijden voor het periodiek bijvullen van het zwarte rubber onder je auto, maar is dat wel zo slim? Wij vinden van niet om onderstaande redenen. Voordelen van autobandenpomp thuis t.o.v. van bandenpomp bij tankstation:

• In veel gevallen kun je de bandenspanning bij tankstations niet hoger instellen dan 4, terwijl voor camperbanden een spanning van 5 tot 5,5 nodig is; thuis is dit geen probleem.

• De prijs voor 'lucht' wil nog wel eens stijgen; zo is het op diverse locaties van € 0,50 naar € 1,00 verhoogd.

• Bij veel tankstations heb je te maken met een beperkte gebruiksduur, bijvoorbeeld tussen 3 en 5 minuten; met een autobandenpomp thuis heb je dat niet.

• Het is handig om zelf je banden overal en altijd op spanning te kunnen houden.

• Moet je met koude banden (die te zacht zijn) naar een pompstation rijden, dan zijn ze te zwaar beladen en kunnen ze beschadigen; heb je een eigen voetpomp of 12V compressor thuis, dan voorkom je een onverantwoord ritje.


12V compressor of voetpomp kopen? De voors en tegens

Goed, we hebben je laten zien waarom het handig is om een autobandenpomp thuis te hebben. Nu is het de vraag of je kiest voor een voetpomp of een 12V compressor. Hieronder vind je enkele belangrijke zaken om rekening mee te houden. We laten eerst de 12V variant de revue passeren. Deze is met name aan te raden als je banden flink moeten worden bijgevuld.

12V compressor auto
Ideaal voor flink bijvullen of geheel oppompen van autobanden!

12V autobandpomp voordelen

Enkele voordelen van een 12V autobandenpomp:

+ Gemak: na aansluiten hoef je niet zelf te pompen

+ Uitermate geschikt voor flink bijvullen of geheel oppompen van autobanden

+ Compressor is licht van gewicht

+ Gebruiksvriendelijk en dummyproof: stekker in 12V aansluiting en je kunt aan de slag

+ Met bijgeleverde hulpstukjes/adapters kun je meer voorwerpen oppompen

+ Analoge manometer is overzichtelijk en goed af te lezen

+ Voorzien van lange voedingskabel, zodat minicompressor bij elke autoband kan komen


12V autobandpomp nadelen

Enkele nadelen van de 12V autobandpomp:

- Kan oververhit raken bij te lang gebruik

- Compressor kan accu leegtrekken, behalve bij draaiende motor van de auto

- Moet stroompunt hebben, dus minder mobiel (12V-sigarettenaanstekerbus)

- Compressor maakt geluid


Welke eigenschappen moet een 12V compressor hebben?

Er zijn enkele functies die een goede 12V compressor moet hebben, anders kun je hem beter links laten liggen. Hieronder hebben wij ze voor je op een rijtje gezet.


Drukindicator

De meeste autobanden moeten een bandenspanning van circa 3 tot 4 bar hebben. Veel bandenpomp compressors zijn ontworpen voor het oppompen van verschillende typen banden en zullen dus volstaan. De drukindicator geeft een 2-tal waardes aan, namelijk in kg/cm² (Psi) en in bar.


Luchtdruk of vermogen

Wat het vermogen van jouw draagbare 12V luchtcompressor ook is, je wilt vooral dat je banden binnen afzienbare tijd zijn opgepompt. Veel mensen staan er niet bij stil dat een kleinere autobandenpomp er langer over doet een band volledig op te pompen. Dit heeft te maken met de luchtdruk, welke wordt aangegeven in m3/min. Hoe hoger deze waarde, hoe meer lucht er per minuut de band in gepompt wordt en hoe sneller de band de juiste bandenspanning bereikt.


Arbeidscyclus

Een 12V bandenpomp compressor verschilt van een standaard luchtcompressor, omdat deze geen luchtopslag heeft. Dit betekent dat hij continu moet blijven draaien om lucht in de banden te pompen. Hierdoor kan de pomp bij langdurig gebruik oververhit raken en ermee stoppen.


Geluid

Een luchtcompressor moet voldoende druk creëren om een band op te pompen. Hierdoor kun je er donder op zeggen dat compressors 'van nature' geluid produceren. Toch raden wij aan niet teveel waarde te hechten aan deze geluidsfactor. Wil je een autobandenpomp kopen, kies dan voor de pomp met de beste prijs-kwaliteitverhouding. Produceert deze (veel) geluid, moet je dat maar voor lief nemen.


Spanningsmeter/manometer

Waarschijnlijk een inkoppertje, maar het is belangrijk om tijdens het pompen de druk te kunnen zien. En daarom is elke pomp uitgerust met een spanningsmeter, omdat je zo meteen kunt zien of de banden de juiste spanning hebben. Een digitaal of anoloog; het maakt allemaal niet zoveel uit.

snelsluit ventiel mini compressor
Vrijwel altijd standaard: een snelsluit ventiel

Aansluiting van de luchtslang

Er zijn maar weinig dingen zo frustrerend als een pomp die bij het aansluiten op de band eerst de halve band laat leeglopen. Let er bij het kopen van een autobandenpomp dus op dat deze op een handige manier op het ventiel van je autoband aangesloten kan worden (zonder dat er al te veel lucht ontsnapt). Wil je een 12V autobandenpomp kopen, dan heb je twee mogelijkheden:

• Een slang om op het ventiel vast te schroeven
• En een die je snel vastklikt

Het is belangrijk dat het aansluiten van de slang eenvoudig genoeg is, ook in het donker, wanneer het regent of als je op een minder handige locatie je band probeert op te pompen. Het ligt er maar net aan wat jij zelf handig vindt: die met schroefdraad kan beter tegen de luchtdruk, dus ontsnapt er wellicht minder lucht bij het aan- en loskoppelen. Die klikbare is sneller te plaatsen en verwijderen. Hoe het ook zij, bij de meeste 12V compressors heb je geen keus, omdat de variant die je vast moet schroeven wordt gezien als de meest betrouwbare optie.


Snoeren en slangen

Hoe langer het snoer, hoe beter. Er is niets irritanter dan wanneer je de compressor in de 12V aansluiting hebt zitten en je met de slang net niet bij alle banden komt. Je kunt daarom het best een autobandenpomp kopen met een zo lang mogelijk snoer en een zo lang mogelijke luchtslang. Het is daarnaast belangrijk dat een luchtslang stevig en toch flexibel is.


Adapters voor de luchtslang

Er zijn veel opblaasbare voorwerpen te bedenken, waaronder (auto)banden, luchtbedden, zwembandjes, rubberen boten en sportballen. Niet al deze voorwerpen hebben hetzelfde ventiel. Daarom kan het handig zijn om te kijken naar een pomp met verschillende opzetstukken of pompadapters voor de luchtslang. Let erop dat jij er alle gewenste opblaasbare voorwerpen mee op kunt blazen.


Algemene informatie over de 12V compressor

• Voeding is gelijkstroom 12V/10A
• Sigarettenaansteker dient als stopcontact 
• Snoer is vaak lang zat: 2 tot 3 meter
• Vaak wordt een pomp geleverd met diverse pompadapters, om verschillende voorwerpen mee op te pompen
•Iets duurdere varianten hebben ingebouwde automatische drukregelaars


Een paar gebruikerstips

• Laat een compressor nooit onbeheerd achter
• Voorkom oververhitting door de compressor niet langer dan 30 minuten achter elkaar te gebruiken
• Overschrijdt de aanbevolen druk niet (zie handleiding)
• Verwijder de compressor altijd met open hendel


Probleem oplossen: compressor werkt, maar pompt niet

1.Let op dat er geen lucht ontsnapt uit het object dat je wilt oppompen; sluit de pomp goed aan op het ventiel.
2.Controleer of de slang beschadigd is en er zo lucht kan ontsnappen.


Probleem oplossen: compressor werkt traag

1.Een traag werkende compressor is wellicht oververhit geraakt door langdurig gebruik: ontkoppel het apparaat en laat het 30 minuten afkoelen.
2.Mogelijk is het voltage te laag: controleer de status van je autoaccu.

hulpstukjes autobandenpomp
Hulpstukjes worden bij de pompjes geleverd: daarom multi inzetbaar!

Hoe werkt een 12V autobandenpomp?

Een 12V autobandenpomp sluit je aan op de 12V aansluiting of sigarettenaansteker van je auto. Vervolgens koppel je de luchtslang aan een ventiel en blaas je de autobanden (automatisch) op.


Wat is de beste 12V autobandenpomp?

De beste 12V autobandenpomp is er een met meerdere adapters, zodat je diverse opblaasbare objecten kunt opblazen, met een spanningsmeter en een snoer en slang die lang genoeg zijn.


Waarom een 12V autobandenpomp?

Een 12V autobandenpomp is handig wanneer je bij huis de periodieke bandenspanningscontrole wilt uitvoeren en meteen je banden wilt oppompen. Bovendien kun je hem onderweg gebruiken.


Wanneer een 12V autobandenpomp?

Je kunt een 12V autobandenpomp gebruiken wanneer je autobanden een te lage bandenspanning hebben en je de banden (volledig) wilt oppompen. Ook geschikt voor andere opblaasbare objecten.


Wat zijn de voordelen van een 12V autobandenpomp?

Voordelen van een 12V compressor autobandenpomp zijn het gebruiksgemak, de snelle manier om banden op te pompen en het feit dat de pomp compact genoeg is om mee te nemen.

voetpomp auto
Een voetpomp kun je overal gebruiken: stroom is niet nodig.

Voet autobandenpomp

Een voetpomp kun je overal gebruiken en is daarom multi-inzetbaar voor objecten die niet in de buurt van een stroomvoorziening zijn of die zelf geen stroom hebben (in tegenstelling tot auto's). Denk aan zwembaden, motorbanden, aanhangerbanden en caravanbanden.

Enkele voordelen op een rijtje:

+ Voetpomp maximaal inzetbaar, ook zonder 12V stroompunt; daardoor beter geschikt voor oppompen van fietsbanden, zwembadjes of voetballen.

+ Kan langdurig gebruikt worden, zonder kans op oververhitting: handig voor grotere zwembaden of als je luchtbedden moet oppompen voor een heel voetbalteam.

+ Voetpomp is ergonomisch gevormd en bevat antislip rubber.

+ Handzaam formaat.

+ Kan door vergrendelingsmechanisme compact worden opgeborgen.

+ Luchtslang kan door snelkoppeling snel worden vast-/losgekoppeld.

+ Voetpomp met dubbele cilinder betekent supersnel pompen.

+ Door meegeleverde adapters is de voetpomp universeel inzetbaar.

+ Analoge manometer is overzichtelijk en goed af te lezen.


Voet autobandenpomp nadelen

- Je moet zelf het werk doen.
- Er is een stevige, vlakke ondergrond nodig om goed te kunnen pompen.


Hoe moet je een voetpomp gebruiken?

• Stabiele ondergrond: voor veilig gebruik van een voetpomp is een vlakke ondergrond nodig, anders kan de pomp gaan schuiven of omvallen, met eventuele verwondingen aan je voet en/of schade aan de pomp tot gevolg.

• Voorkom te hard oppompen: controleer van tevoren de vereiste bandenspanning voor jouw type auto. Pomp je een autoband te hard op, dan kan dit leiden tot een oncomfortabele rit, schade aan schokbrekers en het risico dat een band onderweg klapt.

• Pomp niet te snel: een voetpomp vereist enige inspanning: je moet zelf pompbewegingen maken met je voet om je autobanden te vullen. Als je te snel pompt, kan er lucht ontsnappen. Dit zou zelfs dingen kunnen beschadigen. Pomp dus met regelmatige bewegingen en geef de pomp tijd om zichzelf weer te vullen.

• Veiligheid voor alles: plaats je auto op een veilige (en vlakke) plaats, liefst niet langs een (drukke) weg, zet de motor uit en gebruik de handrem.

• Waarom band oppompen: regelmatig de bandenspanning controleren en indien nodig bijvullen is belangrijk en zorgt voor een langere levensduur van je band.

• Pomp testen: lees voor gebruik de handleiding en test de pomp uit op een recht oppervlak.

• Geschikte adapter kiezen: selecteer het juiste hulpstuk om de pomp op het ventiel te bevestigen (met een verkeerde adapter beschadig je het ventiel misschien).

• Juiste bandenspanning: let tijdens het pompen op de drukindicator om de juiste bandenspanning te verkrijgen; laat eventueel lucht ontsnappen of pomp extra bij.


Wat zijn de voordelen van een voetpomp?

Enkele voordelen van een voetpomp: je hebt geen stroom nodig, hij is compact en dus makkelijk mee te nemen en je pompt
(meestal) niet te snel waardoor je riskeert dat de band beschadigt.


Hoe werkt een auto voetpomp?

Door de pomp op een stabiele en vlakke ondergrond te plaatsen, de slang op het bandenventiel aan te sluiten en de voetpedaal heen en weer te bewegen, waardoor je lucht in de band pompt.


Wat is de beste voetpomp?

De beste voetpomp is een pomp die geschikt is om autobanden mee op te pompen, die compact is en de juiste adapters heeft
om de slang mee op een ventiel aan te sluiten.


Waarom een voetpomp?

Waarom zou je een voetpomp gebruiken? Om de periodieke bandenspanning controle bij huis uit te kunnen voeren en snel en
gemakkelijk lucht in je autoband te kunnen pompen.


Wanneer een voetpomp?

Een voetpomp gebruik je bijvoorbeeld wanneer je snel je banden op wilt kunnen pompen, of om andere opblaasbare objecten op te pompen, zoals luchtbedden, zwembadjes of een voetbal.


Welke eigenschappen moet een voetpomp hebben?

Het bedienen van een voetpomp moet soepel gaan, de pomp moet stabiel zijn en er niet vandoor gaan tijdens het gebruik. Een lange luchtslang is handig, zodat je makkelijk alle banden kunt bereiken en de slang moet makkelijk op een ventiel aan te sluiten zijn, dus moet deze smal/klein genoeg zijn. Het nauwkeurig meten van de bandenspanning is een must, evenals het eenvoudig kunnen aflezen van die waarden.


Losse spanningsmeter

Ons advies is om daarnaast ook een aparte bandenspanningsmeter te gebruiken, voor extra zekerheid. Deze maakt het bovendien mogelijk supersnel de bandenspanning te controleren, zodat je niet altijd de voetpomp of 12V unit tevoorschijn hoeft te halen.


manometer op autobandenpomp
manometer op autobandenpomp

Zelf je banden op spanning brengen? Dat kan in 10 eenvoudige stappen

1. Controleer de juiste bandenspanning voor jouw type auto (binnenkant deur, handleiding, enzovoort); houd daarbij rekening met extra passagiers of veel bagage als je op reis gaat en met de buitentemperatuur.

2. Zoek het ventiel op de band en draai het ventieldopje los; bewaar deze op een veilige plek.

3. 12V compressor: Plug de kabel van de compressor in de 12V aansluiting van je auto en zorg dat je bij de juiste band kunt komen.Voetpomp: Plaats de voetpomp op een stabiele, vlakke ondergrond.

4. Sluit de autobandenpomp op het ventiel aan met de juiste adapter op de luchtslang; doe dit door hem stevig vast te drukken of draaien (afhankelijk van het type adapter).

5. Lees de huidige bandenspanning af. Heb je geen autobandenpomp met ingebouwde drukindicator? Schaf dan een losse spanningsmeter aan en sluit die eerst op de band aan om de bandenspanning te meten en doe dit na het pompen nog een keer. Let op: Controleer je bandenspanning bij voorkeur wanneer je die dag nog niet met de auto hebt gereden of maximaal 5 kilometer hebt afgelegd. Realiseer je ook dat je altijd wat lucht verliest bij het aan- en afkoppelen. Meet voor de zekerheid na het afkoppelen met een bandenspanningsmeter de daadwerkelijke bandenspanning.

6. Pomp net zo lang tot de juiste bandenspanning bereikt is. 12V compressor: In sommige gevallen kun je van tevoren de juiste bandenspanning instellen.

7. Controleer de bandenspanning nog eens extra.

8. Draai het dopje weer op het ventiel.

9. Herhaal bovenstaande stappen tot je alle banden gehad hebt.

10. Tijdens dit klusje heb je ook mooi de gelegenheid om de banden te controleren op de aanwezigheid van beschadigingen, scherpe voorwerpen, en dergelijke. Tip: Denk ook meteen aan het reservewiel. Bij sommige auto's is het reservewiel kleiner dan de rest van de banden. Zo'n 'thuiskomer' heeft een hogere bandenspanning. Kijk voor de juiste spanning in het instructieboekje van je auto.

voetpomp autobanden
Met 't voetje gaan pompen (ook) prima!

Autobanden oppompen in de winter?

Zodra het buiten kouder wordt, zakt de bandenspanning. Bijvoorbeeld: heb je de band bij 20 ˚C opgepompt tot 2 bar (29 psi)? Dan lees je bij 0 ˚C misschien maar een spanning van 1,8 bar (26 psi) af.


Ons advies bij warme of koude banden in de winter

Is je bandenspanning laag bij koud weer of pomp je koude banden op? Dan is ons advies om de banden op te pompen volgens het advies van de fabrikant. Met koude banden bedoelen we dat de lucht in de banden net zo koud is als de buitenlucht en dat de banden dus nog niet warm gereden zijn of uit een warme garage komen.
bandenspanning in de winter
In de wintermaanden zijn andere regeltjes van toepassing!

Bandenspanning controleren bij tankstation: waarom niet?


Waarom is het een twijfelachtig idee om bij een tankstation je bandenspanning te controleren? We hebben de luchtpompen langs onze (snel)wegen wel eens ‘muntslikkers’ horen noemen. Iedere keer dat je zo’n pomp wilt gebruiken om je bandenspanning te controleren, kost dat je 50 cent of een euro. Vervolgens denk je dat je met de juiste bandenspanning wegrijdt. Uit onderzoek bleek echter dat van de 10 automobilisten maar liefst 7 stuks bij de benzinepomp wegrijden met een verkeerde of zelfs te lage bandenspanning.

Circa 30 procent van de Nederlandse automobilisten controleert enigszins regelmatig of de autobanden nog de juiste bandenspanning hebben. Dat is heel belangrijk, aangezien autobanden van nature de eigenschap hebben langzaam leeg te lopen.

Enkele nadelen van luchtpompen bij tankstations

1.Luchtpomp neemt soms ook lucht af, in plaats van alleen lucht bij te pompen.

2.De pomp is namelijk afgesteld om lucht uit de banden te laten als het lijkt dat de bandenspanning te hoog is.

3. Vaak ontbreekt de tabel met daarop de verschillende typen auto’s en bovendien is deze vrijwel altijd incompleet. Daarom kun je in veel gevallen jouw specifieke type en merk auto niet vinden.

4. Plus, – en dit is nog belangrijker – is de tabel wél aanwezig, dan houdt deze geen rekening met variabelen. Denk aan buitenlucht (warm, koud?) en het aantal kilometers dat je net hebt gereden.
Bandenpomp bij benzinestation
Lucht vullen bij het benzinestation heeft zo zijn aandachtspunten...


Bandenspanning controleren: houd rekening met variabelen

Voor elke 10 ˚C temperatuurverschil moet de bandenspanning met 0,1 bar aangepast worden. Is het daarnaast buiten warmer dan 20 ˚C? Dan is de druk in de band toegenomen door de warme buitenlucht en moet je de meting naar beneden corrigeren. Heb je langer dan circa 15 kilometer met de auto gereden om bij het tankstation te komen? Dan zijn je banden al opgewarmd en is de druk met minstens 0,3 bar gestegen. Wil je met die warme banden toch je bandenspanning aanpassen? Tel dan minimaal 0,3 bar op bij de aangeraden bandenspanning voor jouw type auto.

lege autoband
En hier wil je dus echt niet te lang mee rijden: levensgevaarlijk!


Autobanden oppompen met een fietspomp? Geen goed idee

Meestal staat er op fietspompen wel vermeld dat je er geen autobanden mee mag oppompen. De reden hiervoor is dat er een grote hoeveelheid lucht nodig is om de druk in een autoband ook maar een beetje te doen stijgen. Een fietspomp heeft een te kleine inhoud, waardoor het aan de ene kant wel makkelijk zal gaan, maar aan de andere kant zul je dan heel veel moeten gaan pompen. Hierdoor wordt de pomp erg warm en zal deze snel verslijten.

Laatste tip: Ook al heb je altijd netjes met ventieldopjes gereden, en zo ophoping van allerlei vuil op en in het ventiel hebt voorkomen, willen de eerste pompen soms relatief zwaar verlopen. In feite blaas je de binnenkant van het ventiel dan schoon, waardoor de lucht er in een keer wél gemakkelijk in de band loopt.

Een heel enkele keer lukt het niet om door dit dode punt heen te komen. Dit euvel komt veel bij fietspompen voor. Dit herken je vast: je wilt wat lucht bijvullen in de fietsband. Echter de eerste paar pompen gaat zwaar en het lucht loopt niet in de band. Een ferme duw en opeens vliegt het lucht in de band en pomp je deze simpel op. Dit speelt soms ook bij autobanden.

Je krijgt in eerste instantie met de voetpomp geen lucht in de autoband. Ga niet door
trappen of buitenproportioneel druk op het pedaal uitoefenen. Rij dan even nog een keer langs de benzinepomp en gebruik de bandenpomp aldaar om de ventielen goed 'schoon te blazen'. Daarna zul je zeker weten dat de lucht via de voetpomp ook soepel de banden binnenlopen!


Menutuning-gids.nl
Gerelateerd
Bandenzwart
Bandenzwart - in 5 stappen banden zwart maken
Bandenprofielmeter
Banden profielmeter - zelf bandprofiel meet tips: mininmaal 1,6mm
Bandenspanningsmeter
Bandenspanningsmeter: 4 typen meters nader bekeken
Bandenspanningstabel
Bandenspanningstabel - de juiste bandenspanning voor elke auto en band
Bandenzwart
Bandenzwart - in 5 stappen banden zwart maken
Meer
Alle Banden en velgen artikelen lees je hier
Ook leuk
Velgen poedercoaten Velgen poedercoaten: voor ijzersterke, mooie velgen!
Bobbel of bult in band Bobbel of bult in band? Rij geen meter verder
Wheels protector Bescherm velgrand tegen beschadigingen
Naafdoppen Naafdoppen: tunen met één simpele klik
Slotbouten Slotbouten op de autovelg; voorkom diefstal!

Informatie
Sitemap | Cookies | Disclaimer © Copyright 2005 - 2024 Tuning-gids.nl