Home Motor Tuning Diesel tuning
Home Motor Tuning Diesel tuning

Dieseltuning, chiptuning voor diesel auto's

Het moderne autoverkeer stelt hoge eisen aan een diesel motoren. Er zijn zowel fikse prestaties als ook een acceptabel brandstofverbruik en zo schoon mogelijke uitlaatgassen gewenst, welke ook onder extreme omstandigheden nog in orde dienen te zijn.

Het motormanagementsysteem dient hiervoor te zorgen door continu het ontstekingsmoment en de ingespoten brandstofhoeveelheid en inspuitmoment te bewaken en te regelen. Bij sommige auto's wordt zelfs de nokkenastiming elektronisch geregeld. Om dit alles mogelijk te maken zijn vele sensoren en actuators in moderne motoren ingebouwd.

   
diesel-tuning

Deze meten bijvoorbeeld de door de motor aangezogen hoeveelheid lucht (zuurstof-massa), de koelvloeistoftemparatuur, de buitentemperatuur, de gaspedaalstand, de rijsnelheid, het toerental en de hoeveelheid rest-zuurstof in het uitlaatgas. Bij diesel tuning worden de parameters softwarematig opnieuw afgesteld, maar dan meer ideaal. Dit alles resulteert bij motoren met turbo of een andere vorm van laaddrukverhoging van 20 tot 40% prestatie-verbetering, dus koppel (trekkracht) en vermogen (topsnelheid).   


SDI Dieseltuning

Indienje auto geen turbo bezit, maar toch een electronisch geregelde inspuiting heeft kunt je de SDI tuningset monteren. D.m.v. deze tuningset zal een vermogenswinst van ongeveer 15 PK en 25 Nm koppelstijgeing worden bereikt. Deze tuningset wordt toegepast bij b.v. VW Caddy SDI en VW Golf IV SDI. Vermogensstijging wordt hier behaalt door optimalisatie van de brandstofhoeveelheid. Vermogensstijging zal merkbaar zijn in alle toerenbereiken.

dieseltuning

TDI Dieseltuning

Deze module wordt gebruikt bij motoren met een electronische brandstofpomp van BOSCH. Eenvoudige montage d.m.v. standaard stekker verbindingen bij VAG motoren. De set wordt geleverd inclusief een regelbaar modul. Door correcties aan de inspuithoeveelheid onstaat de vermogensstijging.

Dit product kan op verzoek gemonteerd worden en bij aanschaf van een auto met een gelijkwaardig type elektronische inspuiting over gezet worden.

TDI VP Dieseltuning

De nieuwe inspuittechnologie pompverstuiver van VW-Audi. Vermogenstijging wordt hier behaalt door verandering van de injectieparameter van de branstofhoeveelheid. b.v.Audi 115/130 PK, Golf IV 115/150 PK. Geen turbodruk of inspuitdruk verhoging. Dit product kan op verzoek gemonteerd worden en bij aanschaf van een auto met een gelijkwaardig type elektronische inspuiting over gezet worden.

Commonrail Dieseltuning

Regelbare tuningset voor alle motoren die d.m.v. commonrailtechniek ingespoten worden. b.v. Alfa JTD, BMW 530 D, Renault DCI, Mercedes CDI, Peugeot HDI motoren. Mogelijke modellen vindt U in onze automerken databank. Vermogensstijging wordt hier behaalt door optimalisatie van de brandstofhoeveelheid. Vermogensstijging zal merkbaar zijn in alle toerenbereiken.

Wat is ODB tuning?

 Met dit nieuwe systeem kunnen wij voortaan bij recente auto's, via de diagnosepoort de motorcomputer (ECU) herprogrammeren. Hierdoor bekomen wij het zelfde resultaat als bij een chiptuning.

Wat zijn de voordelen van dit systeem?

1) Geen soldeerwerk in de ECU.
2) Gemakkelijk en snel te plaatsen.
3) Eenvoudig weer in de originele staat te brengen.
4) Door geen enkel diagnosesysteem op te sporen (fabrieksgarantie).

Het ODB SPI systeem

Het principe is het zelfde als bij het OBDCTH systeem. Het enige verschil is dat dit systeem goedkoper is in aankoopprijs.Het systeem werkt met een pc onder Windows. Dit bestaat uit een programma en een kabel om de verbinding te maken van de pc naar de OBD stekker van de desbetreffende auto.Met dit systeem kunt u de originele gegevens van de ECU uitlezen en dan met het getunde programma de ECU herprogrammeren. Hiervoor hebt u de zogenaamde klantenkaart nodig.

Dieseldumpvalve: "psssjjttt" geluid bij schakelen!

Je Turbodiesel van een vitaminekuurtje voorzien? En je wilt dat laten blijken? Check dan maar eens het dieseldumpvalve op de dumpvalves pagina.

Serial Tuning Systeem

Met dit nieuwe systeem kan voortaan bij recente auto's, met de zogenaamde edc16 ecu's deze rechtsteeks op de (ECU) ge-herprogrammeerd worden. Hierdoor krijg je het zelfde resultaat als bij een chiptuning. Wat zijn de voordelen van dit systeem?

1) Geen soldeerwerk in de ECU.
2) Gemakkelijk en snel te plaatsen.
3) Eenvoudig weer in de originele staat te brengen.
4) Door geen enkel diagnosesysteem op te sporen (fabrieksgarantie).

 


Menu tuning-gids.nl
Gerelateerd
Luchtfilters
Sportluchtfilters - overzicht van open luchtfilters en powerfilters
Turbo's
Turbo informatie - overzicht van turbo's en turbochargers en de werking er van.
Motor tuning
Auto motor tuning - uitgebreide informatie over alle motortuning aspecten
Bougies
Bougies - soorten sport bougies voor de beste motorprestaties
Uitlaten
Uitlaten informatie, overzicht van open uitlaatsystemen en sportuitlaten
Meer
Alle Motor Tuning artikelen lees je hier
Daarom Tuning Gids
Ook leuk
G-tech meter Meet motordata & autodata via G Tech meters
Uitlaat geluid boete Boete voor uitlaat geluid? Dit zijn de regels!
Hitteschild einddemper Hitteschild uitlaat - alleen voor de looks? Of toch ook...
Diesel tuning Dieseltuning, chiptuning voor diesel auto's
Wastegate Wastegate voorkomt dat turbodruk te hoog wordt

Veilig betalen met
Wij verzenden via
Keurmerk
Sitemap | Cookies | Disclaimer © Copyright 2005 - 2016 Tuning-gids.nl