Home Blog

Archief voor 'circuit en rally'

Autogordels: meerpuntsgordel of standaard autoriem?

Gepost op 24-09-2012 door Mart in Autoveiligheid, circuit en rally

Er zijn diverse gradaties autogordel typen, iedereen kent de standaard driepuntsgordels. Dikke kans dat deze ook in jouw auto zit. Er zijn ook meerpunts gordels. Dat zijn dan vier-, vijf of zelfs zespuntsgordels. Op deze pagina bespreken we de voor en nadelen van alle autoriemen.

 

Welke autgordel?

Als je begint aan het betere bochtenwerk schiet een een normale autostoel en standaard autogordels tekort. Je hebt behoorlijk wat bewegingsvrijheid Maar in een bocht is het juist van belang dat je goed vastzit zodat je optimaal controle over de auto kunt houden. Ook wil niet afhankelijk zijn van het automatisch blokker systeem van de standaard driepuntsgordel.


Meerpunts gordels geven de beste bescherming.

Helmtas houdt je helm gaaf: helmtassen nader bekeken

Gepost op 19-03-2012 door Mart in Autoveiligheid, circuit en rally
Stel: je hebt net 900,- uitgegeven aan een autosporthelm van Arai of Schuberth. Vervolgens leg je de helm thuis neer op de koude garagevloer, in die smerige, stoffige schuur of op de grond in de gang. Je trapt er eens een keertje per ongeluk tegenaan, struikelt erover of de kou trekt erin.

Helmtas

Zonde van zo'n dure autohelm, want hij is zo beschadigd. Krassen, schuurplekken, schimmel en vlekken zijn het resultaat. Wil je jouw helm zo lang mogelijk mooi houden, koop dan een degelijke helmtas. Want zeg nou zelf: een Bugatti Veyron laat je toch ook niet onder de carport staan?

Een helmtas beschermt je helm optimaal als je 'm niet op hebt. En laten we eerlijk zijn: je autohelm heb je vaker niet op dan wel. Een goede autosporthelm is niet goedkoop en je wil toch graag dat hij een tijdje meegaat.


Bescherm je helm via een helmtas.

Informatie over auto race helmen en integraal helmen

Gepost op 15-02-2012 door Mart in Autoveiligheid, circuit en rally

Het is belangrijk om een helm te nemen die je goed past. Een helm mag niet te strak zitten, maar ook zeker niet te los. Een strakke helm zal op den duur gaan knellen en hoofdpijn veroorzaken en een te losse helm zal niet voor de benodigde bescherming zorgen. Zorg er in ieder geval altijd voor dat je kinband goed en strak aangetrokken is.

Welke eisen worden er aan een helm gesteld?

Alle helmen dienen volgens de Europeze norm ECE 22-03 gekeurd te zijn. In de helm is een (verplicht) label genaaid. Dit label, die zowel wit of oranje kan zijn, heeft een circel met daarin een E en een cijfer. Dit cijfer is de code van het land waar de helm gemaakt is.

Helmen die in nederland gemaakt zijn, hebben de code E4. Zit zit natuurlijk met je helm in een getunde auto , dus heb je een front mount intercooler dikke turbodrukmeterset en een open lucht filter voor een sportief aanzuig geluid.


Menu tuning-gids.nl
Daarom Tuning Gids
Veilig betalen met
Wij verzenden via
Keurmerk
Sitemap | Cookies | Disclaimer © Copyright 2005 - 2016 Tuning-gids.nl