Home Veiligheidstips Verzenden en retouren

Verzenden, retourneren, ruilen, garantie en klachten

Het ruilen of retourneren van je bestelling kan binnen 14 dagen na aflevering van de door jou gekochte artikelen, met de factuur en mits de artikelen uit de bestelling ongebruikt zijn*. Indien je een artikel wilt retourneren verzoeken het retourformulier volledig in te vullen. Je dient een retour binnen 14 dagen te melden. * Je mag een artikel, indien redelijkerwijs nodig, wel uitproberen, zolang dit geen gebruikssporen achterlaat.


Verzenden

Bestellingen
Bestellingen voor 19.00 uur geplaatst en betaald verzenden wij doorgaans dezelfde werkdag. Er wordt bij elke bestelling een zgn. track and trace link gedaan. Op deze manier kun je te allen tijde inzien waar het artikel zich op dat moment in het verzendproces bevindt. Praktisch toch!


De bezorgtijd van je bestelling
Wanneer je een bestelling plaatst mag je er doorgaans ervan uitgaan dat je bestelling de volgende dag geleverd wordt. Mochten er artikelen niet op voorraad zijn dan zullen op een later moment alsnog de voorradige artikelen meteen naar je toegestuurd worden. Of een product op voorraad is zie je op de desbetreffende productpagina, de verwachte levertijd is te vinden naast de prijsweergave van het artikel.

Je ontvangt automatisch bericht over de levering van de overige artikelen. Bij iedere bestelling ontvang je een orderbevestiging waarin de leverdatum van de bestelde artikelen vermeld wordt. Je kunt je bestelling volgen via 'mijn bestelling' op 'mijn account'. Een overzicht van de geschatte levertijd vind je in onderstaande tabel. Als je meer informatie wilt kun je de Algemene Voorwaarden raadplegen.


Thuisbezorgen 
In de onderstaande tabel vind je een overzicht van de bezorgdagen van artikelen zoals die bij op voorraad zijn: 

Besteld op    Bezorgdag       bezorgmoment Avondbezorging
Maandag         Dinsdag              12-18 uur 18-21 uur          
Dinsdag             Woensdag              12-18 uur 18-21 uur         
Woensdag         Donderdag              12-18 uur 18-21 uur         
Donderdag         Vrijdag              12-18 uur 18-21 uur         
Vrijdag         Zaterdag              12-18 uur 18-21 uur         
Zaterdag         Dinsdag              12-18 uur 18-21 uur         
Zondag         Dinsdag              12-18 uur 18-21 uur         



Wanneer je niet thuis bent op het moment dat de bestelling aangeboden wordt doet de bezorger een kaartje door de brievenbus waarop staat wanneer je pakketje opnieuw aangeboden zal worden. Normaliter gebeurt dit de eerstvolgende dag op het moment dat je zelf kunt kiezen of gekozen hebt. 



Belangrijk
Wanneer je nog nooit iets hebt besteld hebt bij Tuning-Gids, dan kan het wat langer duren voordat we je bestelling bezorgen omdat we eerst altijd je gegevens controleren. In verband met de bootovertocht zullen bestellingen op de Waddeneilanden 1 2 dagen later bezorgd worden. De bezorgdag kan ook door andere onvoorziene omstandigheden, zoals bereikbaarheid van het afleveradres, stroomstoring, bezorging op camping etc., afwijken. 


Eigen account
Iedereen die bij ons een bestelling plaatst (die een bestelling plaatst via de 'account aanmaken' optie) krijgt een eigen account
op de website. Hierdoor kun je je bestelling volgen onder 'Mijn bestellingen' nadat je via 'Mijn account' bent aangemeld.


Bezorgen op een ander adres
Je kunt je bestelling ook laten bezorgen op een ander adres. Dit kun je heel eenvoudig aangeven wanneer je iets bestelt. 


Verzendkosten
Voor iedere bestelling worden verzendkosten in rekening gebracht welke afhankelijk zijn van het artikelsoort dat je besteld hebt. In je 'winkelwagentje' kun je precies zien hoeveel kosten er voor verzending in rekening worden gebracht. Wanneer je voor meer dan 100 aan producten bij ons bestelt, dan hoef je geen verzendkosten meer te betalen. Voor bestellingen van in totaal minder dan 100 zijn de verzendkosten per land weergegeven:



 Bestelwaarde NL/BE Verzendkosten NL/BE 
  0  - 25   6,75
  > 25  - 50   5,75
  > 50 - 100   4,75 
 > 100  GRATIS    
             


* Let wel, wanneer wij de bestelling in twee, of meerdere, keren leveren hoef je maar een keer verzendkosten te betalen.


Retourvoorwaarden

Retouren graag vooraf te overleggen i.v.m. eventuele afwijkende retouradressen. Om het product voor retourname in aanmerking te laten komen, dient het idealiter aan de volgende voorwaarden te voldoen:

Het artikel dient ongeschonden te zijn.
Zo oorspronkelijk mogelijke staat van de verpakking.
Probeer de verpakking netjes te houden, a.u.b. niet teveel plakband gebruiken.
Verpak de retourartikelen goed om transportbeschadiging tegen te gaan.

Op basis van bovenstaande vier punten waaraan je retourzending idealiter dient te voldoen, kan Tuning-Gids de garantie geven dat je het gehele aankoopbedrag, inclusief de door jou betaalde verzendkosten, binnen 14 dagen na annulering van de koop terugkrijgt. Bij de terugbetaling wordt gebruik gemaakt van hetzelfde betaalmiddel dat jij voor de betaling van het artikel hebt gebruikt.

Ruilen en retourneren kan door het product samen met de factuur (of een ander bewijs van aankoop) en volledig ingevuld retourformulier via de post aan:

Tuning-Gids
Kampakker 13
1541 TS Koog aan de Zaan

De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening. De maximale retourkosten zijn circa 6,95. Indien je gebruik maakt van aangetekend verzenden zullen de retourkosten rond de 8,60 zijn. Voor de meest actuele tarieven verwijzen we je graag naar postnl.nl.

Laat het pakket frankeren bij een TNT Postkantoor of Selektvracht Servicepoint. Wij adviseren een aangetekende verzending. Problemen met de verzending, bij of door het vervoersbedrijf zijn voor eigen rekening. Bewaar daarom altijd uw verzendbewijs Verpak de artikelen zorgvuldig om transportschade tegen te gaan. 


Artikel ruilen?

Wil je een artikel ruilen voor een ander artikel? Je kan dan je bestelling binnen de zichttermijn retourneren. Vervolgens plaats je een nieuwe bestelling in de webshop. De verzendkosten voor het nieuwe product dat wij jou vervolgens toesturen zijn voor onze rekening.


Garantie

Wettelijke garantie
Wanneer je een product bij Tuning-Gids koopt heb je altijd, mits je het product normaal gebruikt natuurlijk, recht op een goed product! Mocht een product niet voldoen dan zal hij de garantiebepalingen uit het Burgerlijk Wetboek onverkort tegenover je nakomen. Je dient daarvoor in ieder geval binnen twee maanden na ontdekking van het gebrek contact met de Tuning-Gids op te nemen. Na je mededeling onderzoeken wij of het gebrek eenvoudig hersteld kan worden of dat hij het product en/of de defecte onderdelen vervangen kan/kunnen worden. Mocht dit in zijn geheel of gedeeltelijk, op de korte termijn (binnen 21 kalenderdagen), niet mogelijk zijn dan biedt Tuning-Gids je de mogelijkheid de overeenkomst te ontbinden. Je krijgt dan (een gedeelte van) de aankoopprijs van Tuning-Gids terug.


Aanvullende fabrieksgarantie
Op sommige producten geeft de fabrikant extra garantie. De informatie over deze garantie en wat deze inhoudt is in het garantieoverzicht te vinden die je bij het product krijgt. Deze garantie geldt uiteraard onverminderd de wettelijke garantiebepalingen die Tuning-Gids  tegenover jou zal moeten nakomen. Het is belangrijk om een defect zo spoedig mogelijk aan Tuning-Gids te melden. Je vindt de contactgegevens van Tuning-Gids op de factuur die je bij de levering van het product hebt ontvangen of op de site.


Stappenplan garantie
Wanneer er een artikel defect is binnen de garantietermijn verzoeken wij je het volgende stappenplan aan te houden. Zo kunnen wij jouw garantieaanvraag zo soepel mogelijk afhandelen.

Vermeldt dat je een artikel hebt ontvangen dat niet naar behoren functioneert.
Overleg met ons of je het artikel rechtstreeks retour naar de leverancier moet.  
Niet tevreden over de afhandeling? Mail ons op: klantenservice@tuning-gids.nl



Klachten

Indienen

Het is natuurlijk vervelend als je een klacht heeft over de dienstverlening zoals je die ervaren hebt.Toch vragen wij je vriendelijk om je klacht via de e-mail aan door te geven. Dit kan per e-mail, regulier post en/of telefonisch. Wij zullen dan de klacht bekijken en proberen naar ieders tevredenheid de klacht op te lossen!

Je kan een klacht over een product of dienstverlening op twee manieren melden:

Schriftelijk
per post kan een klacht worden gemeld op het volgende adres

Tuning-Gids
Kampakker 13
1541 TS Koog aan de Zaan

of

klantenservice@tuning-gids.nl

Na ontvangst van je klacht ontvang je van ons een bevestiging. Wij zullen je klacht binnen 14 dagen na ontvangst beantwoorden, mocht het meer tijd nodig hebben, dan zullen wij je uiteraard hiervan op de hoogte stellen. Mocht je dit niet op prijs stellen, dan kun je ook altijd contact op nemen met de afdeling bemiddeling van Stichting Webshop Keurmerk waar Tuning-Gids bij is aangesloten. 






Menu tuning-gids.nl
Daarom Tuning Gids
Ook leuk
   
Life hammer
Life hammer kan ook jouw leven redden!
   
Airco/climate control
Informatie over auto airco & climate control
Helmen Informatie over auto race helmen en integraal helmen
Resqme Resqme: beter dan de lifehammer of noodhamer
Gordels Autogordels: meerpuntsgordel of standaard autoriem?

Veilig betalen met
Wij verzenden via
Keurmerk
Sitemap | Cookies | Disclaimer © Copyright 2005 - 2016 Tuning-gids.nl