Home Blog

Archief voor 'circuitrijden en driften'

14 gave action camera montagepunten voor je auto

Gepost op 15-12-2014 door Mart in Circuit en rallyrijden, circuitrijden en driften
Kijk terug waar je tijd laat liggen tijdens een snelle ronde op het circuit. Analyseer hoe en waar je betere rijlijnen kunt kiezen. Laat anderen zien hoe jij ronde over de Nürburgring of Circuitpark Zandvoort rijdt. Allemaal mogelijk met een HD action camera. Maar hoé en waar bevestig je 't cameraatje voor de meest gave beelden? We leggen je het uit én bespreken de 2 meest populaire camera merken.


Action camera? Montagevoet!

Als je de beslissing hebt genomen om een action camera aan te schaffen om in en op je auto te gebruiken, dan is een mount met zuignap een 'must'. Pas dan kun je nl. pas écht mooie beelden gaan vastleggen. Deze zuignap (montagevoet met zuignap) bevestig je feitelijk overal waar je wilt. Je autoruit, motorkap of dak. Wil je maximaal gave beelden maken is een draaibare montagevoet de enige optie.


GoPro camera op je auto monteren: fluitje van een cent.

Racehandschoenen: optimale grip achter het stuur!

Gepost op 11-01-2014 door Mart in Circuit en rallyrijden, circuitrijden en driften
Racehandschoenen zijn onmisbaar voor zowel de professionele racer als de fanatieke recreant. Een goede grip is nl. van levensbelang. In onderstaand artikel vind je antwoord op de vraag wat de voordelen zijn van een goede racehandschoen. Ook vertellen we je waar zo'n handschoen aan moet voldoen en hoe je je eigen maat bepaalt!

Voordelen racehandschoenen

Het voornaamste voordeel van racehandschoenen is, zoals gezegd, de verbeterde grip op het stuur. Zelfs bij hoge snelheden of onverwachte manoeuvres zorgen goede racehandschoenen ervoor dat je te allen tijde de controle over het stuur blijft behouden. Een mogelijk nadeel van race handschoenen zou kunnen zijn dat ze je 'voeling' met het stuur verminderen, hetgeen je prestatie tijdens een race negatief zou kunnen beïnvloeden. 

Racehandschoen i.c.m. een suède stuur: TOP!

Racelicentie op Zandvoort halen? De mogelijkheden:

Gepost op 15-12-2013 door Mart in Circuit en rallyrijden, circuitrijden en driften
De droom van elke Nederlandse coureur in wording is racen op Zandvoort.  Voordat je die baan daadwerkelijk op mag in competitie verband zal je eerst een racelicentie moeten behalen. En dat is maar goed ook. Hier vind je alle tips terug om zo snel mogelijk te een racelicentie te halen zodat competitie racen op Zandvoort binnen handbereik ligt!

Bleekemolen

Dan is er nog Bleekemolens Race Planet. Zij bieden drie verschillende cursussen aan. Voor de beginner is er de flying start. Dit kost voor 3 zondagen €1.195. Voor de gevorderde coureur is er de master class. Deze vervolgcursus kost je €875 en behaal je in 2 zondagen. Mocht je ook eens op een nat wegdek willen scheuren, dan is een drift control les wel handig. Ook dit is mogelijk bij Bleekemolen. Twee middagen oefenen kost je €495. 


Tijdens een race experience rijd je in diverse soorten auto's. Dat stelt overigens niet veel voor...

Vrij rijden op Nürburgring-Nordschleife

Gepost op 28-03-2012 door Mart in Circuit en rallyrijden, circuitrijden en driften
Legendarisch, ingewikkeld, lang, gevaarlijk en elke keer uitdagend. De Nürburgring-Nordschleife is mischien wel het meest populaire circuit ter wereld. Er zijn talloze dagen om daar vrij te rijden. Een 20.1 km lange uitdaging!


Tips voordat je heen gaat 

De Nürburgring-Nordschleife is een openbare tolweg in Duitsland. Alle Duitse verkeersregels zijn dus geldig.

1) Zorg voor voldoende profiel op je banden.
2) Zorg voor een goede bandenspanning.
3) Zorg er voor dat de autoremmen nog goed zijn.
4) Warm je banden op Dus niet meteen voluit gaan. 
5) Kijk goed in je autospiegels je bent er niet alleen!



Racen op het circuit van Assen

Gepost op 08-03-2012 door Mart in Circuit en rallyrijden, circuitrijden en driften

Ben je verzot op de Formule 1 en zou je wel eens willen ervaren hoe het is om op het circuit te rijden? Of ben je zelf in het bezit van een raceauto en heb je al wat ervaring op het circuit? Kom dan eens naar het circuit van Assen. Dit circuit is natuurlijk bekend van de TT Assen, de naam van de MotoGP race. Maar je kunt hier ook zelf lekker racen!

Vrij scheuren

Wil je zelf kennismaken met het circuit van Assen, dan zijn er verschillende opties. Prodrive Race & Rally organiseert er zogenaamde trackdays. Samen met andere raceliefhebbers mag je dan een halve dag vrij over het circuit scheuren. Je hoeft niet op elkaar te wachten, maar kunt zo veel rijden als je wilt. Sommige enthousiastelingen rijden in vier uur tijd meer dan 250 kilometer!


Drifsport: een driftcursus volgen incl. auto

Gepost op 02-03-2012 door Mart in Circuit en rallyrijden, circuitrijden en driften
Altijd al zelf eens willen driften in een gecontroleerde omgeving? Nu kan dit onder begeleiding van ervaren drifters. De driftcursus kan met eigen auto of met een gehuurde 6 cylinder BMW 325i afgewerkt worden. Tuning-gids.nl deed de cursus en genoot!

 

Drifcursus

Driften groeit enorm aan populariteit in autosportland. Elk auto-evenement geeft speciale aandacht aan het driften. Het is spectaculair om te zien. Maar veel gaver om zélf eens te doen.

Lees hier hoe je een auto laat driften. Via Driftsport kun je op het RDW testcentrum een hele dag met je eigen, of een cursusauto glibberen en glijden.


Zelf een gecontroleerde drfit maken valt niet mee.

Heel and toe: het betere pedalen werk in de auto

Gepost op 27-02-2012 door Mart in Circuit en rallyrijden, circuitrijden en driften
Heel-and-toe wordt voornamelijk door coureurs toegepast. De rechtervoet verricht twee functies tijdens het terugschakelen: remmen én gas geven tegelijk. Hierdoor blijft de motor op toeren bij terug schakelen. Je kunt sneller optrekken vanuit de bochten, zonder toeren terugval.

 

Heel and toe voetenwerk

Heel and toe voorkomt dat er schokkend op de motor wordt afgeremd. Het terugschakel proces verloopt soepeler voor de aandrijflijn.

Door het toerental the matchen met het toerental van de aandrijflijn wordt dit bewerkstelligd.

Deze besparing gaat via de versnellingsbak en aandrijfassen die op hun beurt de wielen aandrijven.


Heel and toe: hogeschool pedalen werk!

Vrij rijden op Circuitpark Zandvoort

Gepost op 16-02-2012 door Mart in Circuit en rallyrijden, circuitrijden en driften
Zelf rijden op Zandvoort? Dat kan! Een 'track day' ook wel circuitdag genoemd begint in Nederland steeds populairder te worden. Het is een ideale manier om de rijvaardigeheid op hogere snelheden te verhogen. Leuke bijkomstigheid is het racegevoel te ervaren in je eigen auto! Een auto huren behoort ook tot de mogelijkheden.

Voorbereiding

Een juiste voorbereiding van je auto en jezelf is belangrijk. Schade rijden is zonde, en vaak te voorkomen. Hou er rekening mee dat als je in je eigen auto over het circuit gaat, je ook nog heelhuids over de openbare weg naar huis moet rijden.

TOER klasse
TOER klasse: voor de toerrijders met standaard straatauto's en weinig tot geen circuitervaring.Instructie is mogelijk, een tweede passagier is toegestaan. TIP: Circuitrijden, is leuk, maar wees voorzichtig.


Menu tuning-gids.nl
Daarom Tuning Gids
Veilig betalen met
Wij verzenden via
Keurmerk
Sitemap | Cookies | Disclaimer © Copyright 2005 - 2016 Tuning-gids.nl