Home Blog

Archief voor 'Autostyling'

Gelaste rolkooi of een schroefkooi? De voors en tegens

Gepost op 19-02-2012 door Mart in Autostyling, Spoilers en bodykits

Veiligheid bij autosport is nummer één. Of je nou rally rijdt, sprint, drift of circuit rijdt. Veiligheid begint met een goed functionerende auto en een helm.  Je zal echter al snel alles uit de auto en jezelf willen halen. Met als gevolg dat je op of over de grens zult gaan. Dan is een rolkooi als veiligheid(snet) geen gek idee. Welke soorten rolkooien zijn er en hoe onderscheidt je de 'muizenvallen' van het echte werk is de vraag van vandaag!


Wat is een rolkooi?


Een rolkooi is niet meer dan een reeks aan elkaar vastzittende dikke buizen aan de binnenkant van de auto achteraf die meestal achteraf is ingebouwd. Een rolkooi begint rond het dashboard (A-stijl), loopt door tot net onder het dak en eindigt waar de achterbank zich bevindt, bij de achterwielen. Van links naar rechts en in het midden (B-stijl) zijn er dan ook nog buizen.


The best there is: gelaste door FIA goedgekeurde rolkooi

Geef je tankdop een upgrade

Gepost op 16-02-2012 door Mart in Autostyling, Exterieur styling
De standaard tankdop is doorgaans in één kleur gespoten. Beetje saai natuurlijk, er zijn alumimium tankdoppen, maar ook stickers die je over je bestaande tankdop heen plakt. Lees hier wat het beste voor je is!
Inbouw race tankdop

Je kan zelf een race tankdop ingebouwen. je kan ze kopen voor ongeveer 125,- Euro per stuk. Gek genoeg moet je de vultrechter er los bij kopen. je hebt 2 verschillende manieren gebruikt voor montage.

De carrosserie loopt bij de vulopening rond. De dop open laten, alleen de zijkanten zul je moeten bijschuren.


Geef toe; ziet er beter uit dan de plastieken variant!

Cupwings geven je voorbumper een raceauto uiterlijk

Gepost op 14-02-2012 door Mart in Autostyling, Spoilers en bodykits
Op het circuit zijn ze al veelvuldig gemonteerd op de voorbumpers; zgn.'cupwings'. De naam zegt het al, deze zijn afkomstig uit de cup raceklassen. Denk aan Renault Clio en De Seat Ibiza cupmerken. Maar deze mini vleugels staan ook niet verkeerd op de 'gewone straatauto'.

Cupwings

Als je je orginele voorbumper een extra sportlook wilt geven, dat ook nog eens optische je auto verlaagd is dit je kans. Voor enkele tientjes heb je ze al.

Downforce

Verwacht geen merkbare verbetering in de wegligging. Het is puur een upgrade van je voorkant van je auto. Het ziet er gewoon goed uit.


Cupwings goed voor 'racy' looks, denk om de drempels!

Lucht inlaat, bruut en functioneel voor op de auto

Gepost op 14-02-2012 door Mart in Autostyling, Spoilers en bodykits
Een luchtinlaat zijn er vaak in universele maten. Universele polyester luchtinlaat voor montage in of op de motorkap is zo gemonteerd. Vaak Inclusief kunstof race-gaas.

Als je iets compleet anders wilt dan de standaardmotorkap! Dat kan ook via een dikke bodykit. Ideaal om ook meer lucht naar je K&N sportfilter sturen! Maar een goed begin is een luchthapper!

Bumperinlaat

Bonrath bumper luchtinlaat, exclusief luchtslang passend op de VW Polo 4 9/94>. De doorsnede van een bumper luchtinlaat is ca. 60 mm.


Motorkaphaken op de motorkap: praktisch & handig

Gepost op 01-02-2012 door Mart in Autostyling, Exterieur styling
Als autosportliefhebber herken je ze meteen; motorkaphaken. Een motorkaphaak maakt het mogelijk de motorkap snel en verzekerd af te sluiten. Met 200 km/h een openslaande motorkap is natuurlijk geen optie. Voor jou op straat geeft het net die extra rally look!

Bonnet pins

Worden ze ook wel genoemd. Een motorkaphaak heeft een aantal varianten:

Ruberen motorkaphaken

De sluitingen zijn van een elastisch rubber. Voordeel: Gemakkelijk in het gebruik.


Motorkaphaak, bekend van rally en autorace
Menu tuning-gids.nl
Daarom Tuning Gids
Veilig betalen met
Wij verzenden via
Keurmerk
Sitemap | Cookies | Disclaimer © Copyright 2005 - 2016 Tuning-gids.nl